16 april, 2008

50 km!

Jeg føler jeg har brutt en liten barriere i dag. Første gang over 50 km. For å være nøyaktig ble det 52.1 km på sykkelsetet i ettermiddag/kveld.

La ut på det jeg hadde bestemt meg for at skulle være en skikkelig langkjøringstur i rolig tempo. Ruten var planlagt til å være så flat som mulig. Dette vil si: DP -> Straume bro -> litt opp i Fyllingsdalen -> tilbake til DP via Nordåsvannet/Bønes -> utover til Laksevåg -> DP -> Straume bro -> hjem.

Som planlagt ble det lav puls og gode tider i dag. Pulsmåleren viste et snitt på 70% da jeg gikk inn døren hjemme. Føler meg adskillig piggere nå enn etter gårsdagens tur. Bare en gang ble jeg provosert til å gå over 80%, da en fra BCK hylte forbi meg. Han tok heldigvis opp en vei jeg ikke skulle etter 2 minutter :)

Dagens tall: 52.14 km, snitthastighet på 22.43 km/t og snittpuls på 70%.

This was a good one.

En siste ting. Hadde mitt første velt pga pedalklipsene i dag. Ingen andre skade enn et skrubbsår på kneet og en litt brusten stolthet :)

4 kommentarer:

  1. Oi, hva skjedde når du veltet? Hadde du stor fart? Ganske imponert (igjen) over 50km tur!

    SvarSlett
  2. Det var heller mangelen på fart som var problemet. Stod helt i ro..og veltet sakte over til venstre mens jeg febrilsk prøvde å røske foten løs fra pedalen. Klassiker blant nybegynnere, alle må vist gjennom det noen ganger sies det :)

    SvarSlett
  3. Eg vert så imponert at eg er totalt lost for words... Gratulera med ny milepel :)

    SvarSlett
  4. Takk! I dag har jeg planer om å runde 100 km på tre dager. :)

    SvarSlett