07 april, 2008

Quickie

Etter den senere tidens sykling på terrengsykkel til fordel for ræsern ble det i dag nok for meg. Tok meg en lynkjapp tur på ræseren etter middag og litt avslapping. Jeg blir stadig overveldet over hvor responsiv og lettdrevet raceren er i forhold til offroaderen. Det er rett og slett en nytelse å fly bortiver asfalten i 30 km/t uten å legge noe spesiellt i det. Med offroaderen må man jo slite jo hver meter.

En fordel har offroaderen dog. Solide dekk. Mitt nye Vittoriadekk overlevde et strekk pukk/grus men da kjørte jeg utrolig forsiktig over det stykket. Dekket kjentes forøvrig bra ut å sykle med. Kjørte ikke hardt på i dag, men noen krappe svinger ble det nå og dekket oppførte seg eksemplarisk. Var kanskje en smule tregt på flatene? Vet ikke jeg, det er bare andre dekket jeg prøver.

Nei, jeg har lyst på en cyclocross sykkel. Det må være det ideelle kompromiss for bysykling. Litt mer solid bygget, men fremdeles rask og ikke disse hersens dempegaflene.

Setet er justert for n'te gang etter turen. Tror problemet egentlig ligger i stemmen nå, men setehøyden ble justert i alle fall. Ny, lengre stem med en del rise er tingen tror jeg.

3 kommentarer:

  1. Tenker det ville gått kjappere å sykle fra jobb og hjem med en ræsersykkel, men i dag kom jeg under 20 minutter, så jeg er redd du skylder meg en øl. Så da er det ikke så nøye :D hehe :)

    SvarSlett
  2. Jaja, den skal jeg gi deg med glede :)

    Du har forbedret persen med over 10% på bare noen dager. Grattis!

    SvarSlett
  3. Har bare en ting å si: 17 minutter i dag! :D

    SvarSlett