15 april, 2008

En kvart en..

I dag ble det en litt avkortet tur med Are. Planen var å sykle rundt Ulriken, men det ble ikke noe av i dag.

Vi møttes på BOA sykler og la turen utover Nordåsvannet mot Straume. Fortsatte videre mot Søreide og opp til Kokstad. Forøvrig via den berømmelig bakken fra boken Fra sofa til sykkelsete. Den var ikke så hakkende gale synes jeg, var adskillig verre ting i vente for å si det slik!

Etter nedkjøringen fra Kokstad la vi kursen utover mot Hjellestad. Kom ut til Hjellestad marina og tok bakveien til Lagunen. Må ærlig inndrømme at jeg mistet stedssansen der. Ikke minst pga en skikkelig kneik av en bakke. Begynner med noen hårnålssvinger og så flater den ut. Yey! det var ikke så ille. Men skjult inni skogen bak en sving blir bakken brattere og lengre. "Flaten" er bare 1/3 av veien opp. Var hakket før jeg måtte gå, men slet meg gjennom det, mens jeg tenkte drømmende på kompaktkranken jeg har bestilt. I dette området var det mye opp og ned og utvilsomt god trening.

Jeg merket fort at det er gull å veie lite. Are syklet raka vegen opp, mens jeg pustet som en strandet hval i de minste bakker. Så operasjon vekttap er nå i full sving!

På stekkket Lagunen-BOA sykler ble vi forbikjørt av en giraff av en mann på offroad sykkel. Dette ville Are ha seg frabedt og satte opp hastigheten kraftig for å ta han igjen. Jeg la meg på hjul og holdt følge nesten "to the bitter end" men måtte slippe i forbikjøringen av offroadisten pga noe kluss med møtende trafikk o.l. Vi så i alle fall ikke noe mer til denne mannen :) Lå i nærmere 35-40 km/t på flatmark i flere minutter.

Dagens tall sier at turen var 43.5 km, gjennomsnittshastigheten var 20.4 km/t og snittpulsen lå på 80%. Max hastighet: 60.82 km/t.

6 kommentarer:

  1. Hatten av for deg... Sinnsjukt bra gjordt :)

    SvarSlett
  2. Herregud, jeg blir jo sliten bare av å lese om dette! Er imponert....

    SvarSlett
  3. Er litt sliten i korsryggen av alle plasser selv...

    SvarSlett
  4. Jepp, slenger meg på kommentarene her. Imponerende! Kjenner melkesyren i lårene når jeg leser :)

    SvarSlett
  5. Får ta deg med på biltur til de svingene en gang :) Hadde forresten sikkert gått helt greit med en offroader opp der. Jeg sto og trådde på letteste giret og det var kjempetungt! Gjett om jeg skal ha lettere gir før Bergne-Voss da!

    SvarSlett