16 juni, 2008

Hva nå?

Neste utfordring for meg er 3@loonies sprint triathlon i september. Sprint betyr 750 meter svømming, 20 km på sykkel og 5 km løping. Svømmingen har jeg ingen problemer med, må bare komme i litt svømmeform + få litt teknikk. Dette her jeg kjøpt en bok om. Total Immersion heter den. Har alltid likt meg i vannet, så ingen bekymringer der egentlig. Og syklingen? 20 km er slikt jeg gjør unna før frokost. No problemo!

Min store utfordring blir løpingen. Jeg begynte et ferdiglaget program i dag. Første løpeøkt på 10 minutter er gjennomført. Jeg løp hele tiden! På forhånd trodde jeg at jeg skulle konke ut etter max 2 minutter, men jeg kom meg gjennom det. Kunne holdt på noen minutter til uten problemer. Men løping er skummelt med hensyn på skader, så jeg holder meg til programmet og starter veldig rolig slik at bein, sener, ledd og brusk får tid til å herde seg. Så skal jeg prøve å få inn så mye teknikk jeg klarer fra Chi Running som lover skadefri løping også for overvektige. Trikset er i alle fall å starte rolig og bygge sakte på distanse/volum.

Planen i dag var å svømme etter løpingen, men da jeg kom til Nordnes var bassenget allerede stappfullt av fjortisser så jeg snudde. Får heller møte opp tidlig i morgen og gjøre unna økten jeg skippet i dag.

Jeg er også blitt betalende medlem på Beginner Triathlete hvor jeg fører logg over treningen( RSS feed her ). Får etterhvert ut masse god info/tall, noe som nerden i meg liker.

Bare en kjapp oppdatering dette.

Til slutt: Triathlon sangen

7 kommentarer:

  1. Dæsken døtte - innsatsviljen er det ihvertfall ikke noe å si på! Lykke til med triathlonforberedelsene. Nok en gang har jeg fått bekreftet mine antagelser - mannen er gal! *ler*

    SvarSlett
  2. neida, bare litt. Ikke klinisk gal i alle fall ;)

    SvarSlett
  3. Hjelpe og bevare...

    Kan ikke du komme hit og holde noen motivasjonskurs for meg?

    SvarSlett
  4. Er forsåvidt inkke noe problem. Finn deg et realistisk, men utfordrende, mål og tren :)

    Du kan f.eks melde deg på samme løpet som meg :)

    SvarSlett
  5. Halloisaren!

    Flott jobbet!
    Hiv deg gjerne med på våre treninger, mer info her:
    http://www.bergenck.no/comweb.asp?ID=84&closing=1&segment=11&session=
    (....kanskje du hadde funnet det allerede)
    I dag er det svømming på/fra/ved Kyrkjetangen kl 19:00. Våtdrakt :-)

    SvarSlett
  6. Er du klar for neste helg og denne prøvelsen?

    SvarSlett
  7. Nei.

    Har begynt å tenke litt på logistikken her jeg sitter. Lurer på om jeg må sykle med alt utstyret i ryggsekk til Ulven og så sykle hjem igjen etterpå. Det blir kjipings i alle fall.

    Og så får vi se hvordan formen er etter helgens spasertur også :)

    Kort sagt, det er slettes ikke sikkert jeg deltar i år...

    SvarSlett