08 juni, 2009

El fiasko totale!

Bergen-Voss i 2009 utgaven ble fullstendig fiasko for min del. Alt lå til rette for at det skulle bli en fin tur, men ting ville ikke stemme. Jeg kom i et felt som var altfor raskt. Tror vi holdt en snitthastighet på 31-32 km/t fram til Arna. Resultatet ble at jeg sprengte meg altfor tidlig. Ved osterøybroen var det slutt. Hadde like vondt i kroppen som etter 14 mil (og 7 timer) i fjor, så jeg bestemte meg for å bryte og å se på 2009 utgaven som første treningstur før Bergen-Voss 2010!

I dag nuller jeg ut alle tellere og starter på nytt med 2010 som mål. Fokuset må bli bedre denne gangen! foreløpig plan er å bygge aerobisk base og utholdenhet fram til Februar neste år og så 4 måneder med stadig mer intensiv trening fram mot Juni.

Jeg kommer utvilsomt tilbake med mer detaljer etterhvert!

6 kommentarer:

  1. Hei. Det var synd å lese at det ikke gikk så bra. Etter å ha lest din opplevelse av Bergen -Voss 2008, bestemte jeg meg for å prøve dette rittet selv. Jeg begynte å trene i november i fjor. Da etter ikke ha trent på mange år. Så B-V ble i år fullført på 6:56. Neste år satser jeg på å se 5 tallet. Er da veldig fornøyd med 5:59:59. Hold oss oppdatert på hvordan det går med treningen din fram mot B-V 2010.

    Mvh Espen

    SvarSlett
  2. Gratulerer med fullført Bergen-Voss!

    Jeg skal holde dere oppdatert på treningen, blir nok stille fram til skolestart igjen, satser på å crosstraine i sommer. Fjellturer, kajakkturer og liknende håper jeg vil ta min aerobe utholdenhet til nye og svimlende høyder :)

    Lykke til med treningen du også!

    SvarSlett
  3. Hei.
    Synd at du måtte bryte, men lurer likevel litt på følgende: hvorfor slapp du ikke puljen og hang deg på neste istedenfor??

    SvarSlett
  4. Etter jeg sprakk klarte jeg å holde kanskje 20 km/t på flatmark. Det er ingen felt som sykler så sakte desverre. Kunne nok kommet meg til stigningene mot Kvamskogen ved å slippe meg bakover fra felt til felt, men så tror jeg at eg hadde blitt siste mann i hele Bergen-Voss. Ingen ande enn feiebilen til å holde meg selskap :)

    Neste år kjører jeg mitt eget løp uten å prøve så veldig hardt på å henge på noen felt. Det var det som var min store feil. Felt er supert så lenge det er på ditt nivå, går det fortere knuser det deg...

    SvarSlett
  5. Ikke mye liv i bliggen lengre. Blir det Bergen-Voss 2010?

    SvarSlett
  6. Ja, det blir Bergen-Voss også i 2010. I år starter jeg i tidligstartene kl 05:05 og vil bruke den tiden jeg trenger for å nå Voss. Jeg har også fulgt et helt annet treningsprogram med masse(!!!) intervalltrening og lengste tur blir vel en 2,5 times langkjøring. Vi får se om det er effektivt eller ikke.

    SvarSlett