16 oktober, 2008

Riktig teknikk

Hva gjør man når man er ute på sykkeltur men ikke skal ha pulsen opp i de store høyder. Når landskapet bare driver forbi i et ganske sedat tempo?

Det skal jeg si dere. Man fokuserer på riktig teknikk! Jeg har gått fra å ha en SVUsjSVUsjSVUsj lyd når jeg trår til en SvujSVusjSvusj lyd. For de som ikke klarer å høre for seg denne lyden og hva det betyr så betyr det rett og slett at jeg har fått et jevnere tråkk hvor ikke all kraften kommer når jeg trår ned pedalen. Det er kraft i tråkket nesten hele veien rundt...når jeg konsentrerer meg i alle fall.

Den dagen jeg svusj'er helt uten noen endring i lyden har jeg fått meg et godt og forhåpentligvis økonomisk tråkk.

Det har blitt mye bedre på bare to uker, så før juni bør det ha gått automatikk i å tråkke jevnt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar