02 november, 2008

To fiaskoøkter. Flere bra!

Treningen de to siste ukene har gått veldig bra. Holder pulsen nede og snittfarten øker faktisk litt etterhvert som ukene går! Hver fredag er det intervalltrening og der begynner jeg å finne rett intensitet nå tror jeg. Ser ikke mannen med ljåen før i siste intervall nå :)

Men...sist onsdag og dagens trening har vært fullstendig fiasko. Pulsen raser avsted mens jeg prøver å holde den nede. Resultatet har blitt to skikkelige lapskausøkter på rad. Lurer på om jeg driver å grugger på noe. Gjorde det i går i alle fall, men følte meg adskillig bedre i dag. Humøret har vært på bånn siste uken også.

Kan være at jeg må innføre restitusjonsøkter på fridagene mine. Har merket sånn helt generellt at første rolige økten etter en fridag som regel er faretruende nær lapskaus. Kanskje det blir bedre med restitusjonsøkt på fridagen? Jeg skal prøve det kommende uke og se hva som skjer...

Neste uke ser da slik ut:
Mandag: 1,5 time i sone 1-2
Tirsdag: 45 min i sone 1-2 + 45 min styrkeøkt
Onsdag: 0,5 timer i sone 1(restitusjon/holdeigangsystemet økt)
Torsdag: 1,5 timer i sone 1-2
Fredag: 1 time intervall
Lørdag: o,5 timer i sone 1(restitusjon/holdeigangsystemet økt)
Søndag: 2 timer sone 1-2
Totalt: 8,5 timer

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar