09 april, 2008

En litt lengre en.

Hvis teorien om at man bør ha 10x ritt distansen i beina før start må jeg sykle ca 27 km i snitt hver dag fram til Bergen-Voss. Så i den ånden har jeg i dag tilbakelagt 31 km.

Turen begynte tradisjonelt som en rundt Løvstakken tur. Første avvik var at jeg tok opp i Fyllingsdalen en avkjørsel etter. I dag gikk det faktisk bedre å sykle opp den møkkabakken i Fyllingsdalen. Kom meg opp fortere pga at jeg sto og trådde i begynnelsen. Ble tatt igjen av en kar ca midtveis, han savnet sykkelheis. Det gjorde jeg og :) Grunnen til at den bakken er så ille er at den blir brattere og brattere jo nærmere toppen man kommer.

På vei ned på andre siden satt jeg ny fartsrekord. 59.64 km/t! Hei hvor det gikk!

Jeg kom til hektene på veien ned. Følte meg faktisk ganske så i støtet, så jeg tok utover mot Laksevåg i bunnen av bakken. Syklet utover der helt til det begynte å gå kraftig nedover. Var ikke helt i form til noen nye bakker. Syklet tilbake til Danmarksplass og tok en sving bortom Boa sykler og tilbake før jeg ga meg. Da var jeg iskald på føttene og på skinka.

Bra tur. Veldig nødvendig. Tar en slik en i morgen også hvis det er mulig.

4 kommentarer:

  1. 27 km daglig er ganske mye? Hvordan ligger gjennomsnittet daglig nå?

    SvarSlett
  2. det er heller labert. MEn man må ikke glemme spinning og de 200 km som allerede er registrert. Det glemte jeg under denne utregningen, så jeg er egentlig på 25 km per dag nå. Hvordan man kan regne inn spinning i dette har jeg ingen teori om...

    Når (hvis?) jeg noen gang får tilgang til et betalingsmiddel igjen skal jeg kjøpe meg avtagbare skjermer, sko-overtrekk og litt ymse som gjør det mer behagelig å sykle i regnvær. Vil ikke ha noen gjentagelse av torsdagen med det første.

    SvarSlett
  3. Ja, hva ble snopt på sykkelbutikken i dag da? :D

    SvarSlett
  4. Veeel.

    Nye sykkelhansker med gel. Forhåpentligvis bedre enn de til kr 99 jeg kjøpte i august.

    Regntrekk til skoene. Torsdagen er fremdeles friskt i minne...

    For- og bakskjerm, avtakbare. Torsdagen igjen :)

    Noen porsjonspakker med sportsdrikk. Kjøper egentlig trekilos dunker med dette, men kjekt å ha noe man kan ta med seg.

    SvarSlett