22 april, 2008

Sykkeltur med SATS

I dag ble første sykkelturen med SATS avviklet. Det skulle være en rolig tur ut til Nesttun, inn i Rådalen, langs kalandsvannet og opp over Vallaheiane(tror jeg det heter) og tilbake til byen.

Rolig er et relativt begrep. Jeg har aldri syklet så fort så langt før. Gikk inn i survivalmodus og hang bare på hjulet til han eller hun foran meg nesten hele veien. Opp bakken til Valle gikk det selvfølgelig tregere med meg enn med alle andre. Dog merker jeg stor framgang! Hadde dette vært for 1 måned siden hadde jeg hatt over 90% i puls og en fart på 4-6 km/t. I dag gikk det i 11-12 km/t og en puls på 87-88%.

Gåsdagens tvangshvile og "tvangsforing" har i alle fall gitt resultater!

Morsomt å sykle med andre. Følge med på signaler og slikt. Også morsomt(og ganske skummelt) å ligge 1 meter bak noen men man tråkker avgårde i 40 km/t mens man prøver å få i seg noe drikke fra flasken! Tenk om det skjer noe? Hemmeligheten er vel å ikke tenke så mye. Camelbak'en er gull å ha, men den er det bare vann på. Jeg prøvde å fylle opp tankene til bakken jeg viste kom der framme :)

Det er dessuten en klar fordel for meg å sykle med andre som sykler raskere enn meg, da har jeg noe å strekke meg etter.

Dagens tall: 35.61 km, 25.02 km/t snitthastighet, 80% snittpuls.

4 kommentarer:

  1. Jeg er fortsatt VELDIG imponert! Bare pass på at du ikke trener for mye - kjedelig hvis kroppen sier stopp....

    SvarSlett
  2. Himmel og hav. Jeg ser med gru på å kjøre opp bakken ved Valle.. Sykle opp der hadde vært slutten for meg. Høres veldig greit ut å sykle med andre. Få litt ekstra push! Må si jeg er mektig imponert.

    Hvordan går det med kostholdet nå?

    SvarSlett
  3. Tove: Ja, jeg prøver å holde oversikt over hvordan kroppen har det. For øyeblikket vil nok hodet mer en kroppen tåler. Holdt på å gå på en sikkeig smell i helga, men jeg brukte gårsdagen til å tvangshvile meg. Og tvangsfore meg :) I dag har jeg altså syklet fortere enn noen sinne. Håper jeg har kontrollen.


    Tommy: Kostholdet ja. Jeg starter i alle fall middagene med en stor skål salat. Det er jo ikke dårlig bare det! Har stort sett kuttet ut Cola, i alle fall i ukedagene. Drikker Fun Light til det skvalper i bihulene. Ellers prøver jeg å spise jevnt og trutt utove dagen.

    SvarSlett
  4. Du er så flink, der er nesten ikkje ord for det lenger...

    SvarSlett